Vill du beställa ett kort?

Vill du specialbeställa ett kort? Hör av dig till mig på blandatpyssel@gmail.com

söndag 17 maj 2015

Det där med att färglägga..

När jag började med kortmakeri för många år sedan så började jag med att färglägga med akvarellfärger. Det fungerade bra, men jag tyckte inte det var så spännande. Efter en tid blev jag introducerad för pro-markers! Jag blev såld väldigt fort när jag såg de som var helt fantastiskt duktiga på att färglägga med snygga tekniker. Sådana skulle jag bara ha!

Jag kommer ihåg att jag var på en mässa där de hade ett bra erbjudande på 10 pro-markers. Det blev mina första och nu är jag uppe i 24 stycken pro-markers i olika färger. Det räckte gott och väl har jag tyckt i flera år nu, och jag har färglagt utan någon vidare teknik. Tills nu. Det finns ju SÅ MYCKET man kan göra med de där pennorna. Så som jag har målat i flera år har ju känts hur "platt" som helst om man jämför med hur snyggt det kan bli när man börjat skugga och använda sig av olika tekniker. Hur har jag kunnat missa detta?

Jag har ju sett på andra som har färglagt helt magiskt och jag har verkligen inte förstått vad jag gjort för fel, he he...

Hur som helst. Nu har jag bestämt mig för att bli världsbäst på att skugga och måla grymma motiv - men för det krävs fler färger. Så just nu går jag och väntar igen. 14 nya pro-markers är på g och sedan ska jag öva öva öva!

Jag har tjuvstartat lite med att testa lite nya tekniker med de pennor jag har. Man blir ju lite begränsad när man inte har några nyanser av en färg och av de pennor jag har nu så är det bara brun ock grön som jag har flera av..

Jag tänkte att ni skulle få ta del av vad jag lyckats åstadkomma av detta iallafall.


Kanske inte ser så mycket ut för världen än så länge.. Men vänta ni bara! Snart så!!! :)

Söndagkväll och imorgon kör vi igång en ny vecka! Kram!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ser bra ut! Jag antar samma utmaning! Här har det pysslats hela kvällen, tre kort blev det :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...